سخن روز : مدرسه سازی خود جهاد مقدس است (مقام معظم رهبری) )
پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۰
نقشه سايت
اخبار مهم
گفت وگو
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: نقش پررنگ خیرین در توسعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه/ توجه به مسائل پرورشی در کنار ساخت مدرسه
مهراله رخشانی‌مهر در آیین افتتاح آموزشگاه شهید فخری‌زاده و مدرسه خیّری زنده یاد موجانی در پاکدشت با تاکید بر نقش پررنگ خیرین در گسترش کار خیر و مسائل تربیتی گفت: نام‌گذاری مدارس به نام شهیدان والامقام نیز با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و از‌خود‌گذشتگی است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستانهای استان تهران به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در این مراسم ضمن تقدیر از خیّر نیکوکار پروژه «سیدهادی موجانی» و دست اندرکاران و مسئولینی که با جدیت اهتمام کردند که در تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها تسریع شود، گفت: خیرین علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه موجب تقویت فرهنگ نیکوکاری و روحیه ایثار در جامعه می شوند از این رو نقش پرورشی خیرین را پررنگ‌تر می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه خیری زنده‌یاد موجانی جزو آن دسته از پروژه هایی بود که به صورت نیمه‌تمام رها شده بود افزود: با پیگیری‌هاو تلاش‌های صورت گرفته توانستیم تمام پروژه‌های نیمه‌کاره را تعیین تکلیف کنیم و با تامین اعتبارات دولتی بخشی از آنها تکمیل شده و به بهره برداری رسیدند.

رخشانی مهر در خصوص اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: این رقم در سال ۱۳۹۶، حدود ۴۸۰ میلیارد تومان بود که با نظر مثبت و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به ۸۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ رسیده است که انشاالله همچون سه سال گذشته به صورت صددرصدی تخصیص خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با گرامیداشت نام و یاد دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» تاکید کرد: به عنوان بخشی از آموزش و پرورش توجه به رویکردهای پرورشی و گسترش فرهنگ ایثار و کار نیک را  مدنظر داشته‌ایم و مدارسی به نام این شهید بزرگوار در سراسر کشور نام‌گذاری شد. همچنین در این راستا ۱۰۰ فضای آموزشی نوساز نیز به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزیّن شده است که بیانگر توجه به مسائل پرورشی و فرهنگی است.

 

اخبار مرتبط با این خبر
نظرات کاربران

 

نام :

ایمیل :

متن :